söndag 1 februari 2009

Tack till Fru P och alla andra...

Bild: Interflora

De här blommorna vill jag ge till alla som har gett hjälpsamma och uppmuntrande kommentarer till mitt förra inlägg. Ett särskilt tack till Fru P, den tekniken fungerade bra så den använder jag nu. Egentligen har jag gjort ökningar så förut men nu när den andra metoden stod i mönstret så blev jag liksom tom i huvudet.

Gårdagen var verkligen ingen bra stickdag. Typ en halvtimme efter förra blogginlägget upptäckte jag att jag hade stickat det första stycket i fel färg så det var bara att repa upp allting. Så imorse började jag från början.

Så här ser projektet ut nu. Jag bytte även stickor till en halv storlek mindre. Jag känner mig ganska nöjd men förundras över hur ojämt jag stickar, det brukar jag inte göra. Undrar om det kan bero på garnet... 

Mitt barnbokspysselprojekt går ingen vidare. Inspirationen blåser var den vill och just nu vill den inte göra det. Pläden lockar men just nu vinner det nya projektet. 

Hoppas ni har en supermysig söndagskväll

Kram/V

1 kommentarer:

FrökenC sa...

Hmmm... spännande med projektet... men jag har ingen aning om vad det ska bli, dessutom är jag inte någon jättehejare på att sticka annat än strumpor och vantar... hihi...

Kul att man kan inspirera någon till att komma igång lite... heja heja!!!