söndag 28 december 2008

Toffel


Den här toffeln ser lyckad ut men tyvärr blev den både för liten (som jag misstänkte) och alldeles knölig inuti. Jag sydde ihop sömmen lite dumt tror jag, därav knöligheten och så stickade jag för hårt så stickfastheten blev fel. Jag vet att man ska sticka provlapp men det kommer jag nog aldrig börja göra trots att jag vet att jag borde...

Nåja, hoppas nästa projekt blir lyckat i alla fall. Jag tycker att det har varit lite väl många misslyckanden på sistone.

Hoppas ni har sköna dagar.

Kram/V

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Vet du vännen..jag tycker hela din blogg är lyckade fina saker som DU åstadkommit...jag bara avgudar din tomte tex. hur många skulle kunna göra en sådan?
Kram Lotta

Jojo sa...

Misslyckande?!

Nej, nej, nej!
Man lär sig av sina misstag! Dessutom så stickar jag heller aldrig provlappar. AAlldeles för ivrig så jag plöjer på direkt och hellst borde det vara klart med det samma =)

Och vet du, misslyckas man och så vidare så har man större chans att komma på nya mönster och ideer!

Men tossorna var ju super fina!

Har själv stickat vantar som jag tovat, de blir så varma och sköna. Lite vattentäta tom. Kan maila dig mönstret om du vill. Tror att två nystan borde räcka till ett par, om jag inte minns helt fel..

Jo du, fick en bok i julklapp, Livets aviga och räta, skriven av Kate Jacobs. Handlar om en garnbutik och en stickklubb, underbar! Verkligt bra tips =)

Ha en fin dag!
Kram Jojo

Sagofe sa...

Synd att den blev fel. Den blev väldigt fin i alla fall. Jag fick eskimogarn i julklapp och är sugen på att sätta igång med vantar av det, men jag ska bli klar med en annan grej först... Ett evighetsprojekt känns det som.

MiA sa...

Hejhej!
Vi kan starta en "vägrar att sticka provlappar"-klubb ;) Jag kan aldrig komma mej för att göra det heller, trots att jag vet att man ibland borde. Jag är nog för otålig tror jag. Vill liksom komma igång meddetsamma :)

Kram!

Tomtan sa...

Vika härliga julklappar du fått! Se "misslyckandet" som en lärdom... Nu vet du ur du inte ska göra!