måndag 29 december 2008

Pepparkakshus





Bättre sent än aldrig, eller vad säger ni?

Egentligen är det älskade D som har bakat mest för jag hade som vanligt ont i magen. Degen har legat i kylen läääänge. Det var ju så att det förra rasade ihop. Då gjorde D egen deg som vi skulle baka med men så blev vi förkylda och orkade inte göra nåt pepparkakshus. Men idag satte D igång och bakade och degen räckte till två stycken. Jag fick dekorera det ena. Det symetriska snygga  har D gjort och det krussidulliga har jag gjort.  

Fotona har jag grejat med på en sida som heter scrapblog.com. Prova ni med, det är jättekul och extremt enkelt. Till och med jag klarar av det.

Hoppas ni har det bra Kram/V

10 kommentarer:

Mia sa...

Vilket fint pepparkakshus. Jag fick vara utan i år, hade helt enkelt ingen lust att göra något. Nya friska tag nästa år.

Gott nytt år om vi inte "ses" med innan dess!
Kram Mia

Ewa sa...

Vilket fint pepparkakshus, och vilka fina bilder. Avundas alla som begriper sig på dessa fotoprogram.

Testade också att göra tovade tofflor, som vart för små... =( Inte ens mina barn kunde ha dem, så de åkte i sopkorgen.

Va lustigt. Jag gjorde också en mössa under Fanny och Alexander, efter lite eget mönster. Ska fota den sen.

Kram
/Ewa

MiA sa...

Hejhej!
Vilken rolig sida. Jag kilade förståss raka spåret till scrapblogg och fastnade en halvtimme :) Bokmärkt nu för framtida behov.

Jättefina pepparkakshus båda två! Här blev inget iår. Får se om jag orkar nästa år :)

Ha en mysig kväll!
MiA

Ewa sa...

Testa virka vantar. Det är mycket enklare, och går ganska snabbt. Kul är det också!

Mönstret jag har använt finns på Garnstudios sida och är gratis! =)

Margie’s daughter Leiny sa...

Hi Veronica, I love those gingerbreadhouses. I have awarded you at Margie's Crafts. hugs Margie.

Assi sa...

Fina pepparkakshus! Jag har inte gjort något i år, tiden räckte inte till.
Vilka roliga bildcollage du gjort! Måste gå in på den sidan och titta!
Assi

Anonym sa...

Fina hus :o)
Jag är så imponerad över alla som lyckas få till fina hus med smält socker!

Anonym sa...

Oj..glömde säga TACK för länken till scrapblog!! Kalasbra sida!

Maria sa...

Hej!
Tack för besök hos mig! Välkommne åter! Jag kommer ihåg att jag varit hos dig och sett de där fina tofflorna med lamm på...
Vilka fina hus. Så snyggt med mönstret på taken...
våra pepparkakshus ser betydligt kletigare ut =)

Anonym sa...

Åh, så fint hus och vilka fina bilder du gjort! Trevlig blogg!