lördag 27 december 2008

Shopping


Idag har jag äntligen köpt Eskimogarn från Drops så att jag kan sticka lite tofflor. eller egentligen var det älskade sambon som köpte. Eftersom jag alltid har så ont i magen är det så jobbigt att gå in i affärer så jag stod utanför och D gick in och köpte allt det jag ville ha, han är så underbar. Tyvärr hade jag som vanligt inte läst tillräckligt på mönstret. Jag köpte två nystan av varje färg fast att det behövdes den dubbla mängden till ett par tofflor. Så nu kan jag bara sticka en toffla tills jag har köpt mer garn. Tänk att jag aldrig lär mig...

Vi köpte även en värmeplatta till tekannan när vi var på stan. Det är en sån brilliant uppfinning. Nu kan teet stå utan att bli kallt i flera timmar med hjälp av ett litet värmeljus. Det är perfekt för mig som gärna dricker lite i taget men väldigt ofta.

Nu ikväll har jag tittat på Harry Potter och stickat på en toffel. Det tog typ en timma innan jag kom igång eftersom jag inte kunde komma på hur jag skulle öka flera maskor i taget ute i kanterna. Hur jag än gjorde blev det fula hål. Detta var enormt frustrerande, jag höll på att bli galen. Hur gör ni när ni ökar många maskor åt gången? Jag blev i alla fall klar till slut så nu ska den bara sys ihop och tovas. Jag är dock lite bekymrad över storleken, jag tror inte att jag har hållt stickfastheten riktigt... men jag tänker nog tova den i alla fall så får vi se hur det blir.

Jag är hursomhelst helt kär i det här garnet. Det är så oerhört härligt att sticka i och så vackert att det tar emot att tova det. Den gröna färgen är också jättefin, tyvärr syns inte det riktigt på bilden.  Jag ska nog sticka ett par vantar i det här garnet imorgon, det skulle nog passa bra.

Hoppas ni har haft en bra dag i dag

Kram/V

6 kommentarer:

Margie’s daughter Leiny sa...

Hi Veronica. I love the new wool.Good luck with the socks. Leiny knit a hat tonight and I worked on a gift I am making for Mel. hugs Margie.

Margie’s daughter Leiny sa...

Hi Veronica, thank you for visiting Margie's Carafts and leaving your lovely comment. I live in Kildare, about 50km from Dublin towards the centre of the country. I love Sandymount strand, when I was younger I lived in the city and went to Sandymount each sunday. You are welcome to come visit me here in Ireland. hugs Margie.

svartanova sa...

Vad duktig du är! Nu får jag se till att sätta igång med handarbetet!

Anonym sa...

Härligt med lite nytt garn! Jag har en hög som ligger och väntar hemma hos en kompis sen en dryg vecka, jag börjar få abstinens :)

Men angående garnåtgången - varför inte göra randiga tofflor med de färger du köpte? Jag tror att det kan bli jättesnyggt!

Assi sa...

Hej Veronica
Vad härligt med en garn hög. Jag har gjort en del garn beställningar över nätet (när man bor i en liten stad med begränsat urval av garn är man glad för internet) Jag ser fram emot leveransen. Jag har också beställt ett kroknings-prova-på-kit. Kan du det? Det ska bli spännande att se vad det är för teknink och om jag gillar den!

Sunna sa...

http://www.cchobby.se/pages/inspiration.asp?ideaGuid=15432

har du sett det här mönstret

http://froken-c.blogspot.com/2007/12/finaste-tofflorna.html

Håller på att prova båda
Ha det bra