fredag 26 december 2008

Fanny och Alexander mössa


Idag har jag tittat på Fanny och Alexander... oj den var visst 5timmar lång men bra var den. Under tiden stickade jag en mössa, det fyllde upp nästan hela filmen.  

Mössan är stickad i dubbelt järbo garns nya fuga 50% ull och 50% akryl. Garnet var jättehärligt mjukt och lent att sticka i och jag stickade med mina nya rundstickor. Jag gillar inte färgen helt. Den skiftar lite åt det roströda hållet och jag ville ha det mer vinrött egentligen. Jag tog garnet från stickpåsen jag köpte från ett tag sedan. Det skulle ha varit till en tröja men nu blev det en mössa istället.

Hoppas ni har det bra och njuter av julen. Jag njuter fortfarande av julens alla sötsaker men efter nyår får det bli stopp på det... 

Kram/V

6 kommentarer:

Margie’s daughter Leiny sa...

What a worker you are, knitting a hat in that time. Well done and glad to hear you are enjoying the holidays. I knit some more of the Aran baby blanket today. Eating too much still but did take the dogs for a walk in the woods with Leiny this afternoon. hugs Margie.

svartanova sa...

Vad snabb du är med gott resultat! Supersnygg mössa och tomten blev ju fantastisk!
Själv har jag också tänkt hinna med lite handarbete (förutom läsning)över lovet. Vi får väl se hur jag lyckas fördela tiden mellan två roliga saker... :)

Kristina sa...

Jag blir alltid glad när jag får nya läsare som hör av sig. Just det...nu har jag hittat till din blogg också! God fortsättning på godiset och julen. Kola har blivit min favorit bland julgodiset!

Marie sa...

God fortsättning!

Verkar som du har en mysig och mumsig jul och det har jag också! :)

Fin mössa!

Kram M

Sagofe sa...

Den blev ju skitbra! :-) Snygg brödrost förresten, jag har likadan ;-) Har även mixen och kaffebryggaren i samma serie, tyvärr har sonen haft ner kaffekannan i golvet så att den fick i tusen bitar så just nu används en billig sak.

Hoppas du haft en bra jul!

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Åh, Fanny och Alexander är verkligen bra!
Jo jag gör ju också mycket på en höft. Det var därför jag skrev "ungefär eller efter behag". :) Annars kan man ju bara skriva ingredienserna så får den som vill prova göra det på känn. Jag skulle tycka det vore toppen med fler recept i din blogg!
Imorn åker vi till Budapest.
Hälsa D!
Kram