torsdag 21 maj 2009

Tröj-uppdatering


Det här bakstycket har stickats flera gånger.... Först så stickade jag ju nästan hela när jag sedan upptäckte att den nog blev lite liten i alla fall. Då repade jag upp allt och stickade nästan hela igen(det var då jag skrev inlägget igår). Ungefär10 minuter efter jag hade bloggat igår upptäckte jag att jag hade läst på fel storlek i mönstret och minskat för mycket vid ärmhålet (varför kontrollräknar jag inte direkt kan man ju fråga sig?). Det var bara att repa upp hälften igen. Nu är det i alla fall färdigstickat och maskor till ena framstycket är upplagt. Jag hoppas på att bara sticka framstyckena en gång. 

Jag tycker fortfarande att stickningen blir lite ojämn men jag hoppas på att blockningen ska fixa det lite i alla fall. Jag brukar sticka ganska jämt så jag är lite förvånad faktiskt. Kan det kanske bero på garnet?

Hoppas ni har en mysig kväll, kram/Veronica 

3 kommentarer:

Anns Gröna sa...

Tycker du är riktigt duktig som inte ger upp!
Lycka till med resten!
Kram
Ann

Ilsefin sa...

Så där tycker jag det är med stickning (i alla fall för mig). Man stickar lite inser att det inte blir bra, repar upp lite och stickar om tills man är nöjd. Jag tycker att det är en del av processen. En vän till mig har sagt att "varje maska förtjänar att stickas minst två gånger". Det brukar jag peppa mig med när jag stickar om något :)

Jag är övertygad om att eventuella ojämnheter (som inte syns på bild!) kommer att jämna ut sig i blockningen!

Fru P sa...

Jag håller på precis som du ju, repar upp och stickar om. Man får nog acceptera att man får göra det ibland. ps, jag avmaskar alltid i början av varvet (om det inte uttryckligen står annat i beskrivningen). Lycka till med tröjan...