torsdag 30 april 2009

Vänliga armar kring tuvor och stenar, se hur det spritter i buskar och grenar...

...av liv och av dans, av liv och av dans i den härliga vårsolens glans. Hipp hurra för våren! Idag är det valborg och jag längtar efter att sjunga vårsånger.

Just nu stickar jag på en sjal i mitt garn från garnpalleten. Jag gillade det enkla vågmönstret som fanns i babymössan så jag beslutade mig för att göra en sjal i samma mönster. Än så länge känner jag mig glad över mitt beslut. 

Ikväll blir det eld om min mage inte är för elak annars blir det myskväll hemma och det är ju inte heller helt fel. Oh vad jag älskar våren. Idag känner jag livet i mig precis som Madicken fast att jag inte har fått nya sandaler... Men när man ser allt underbart som växer kan man inte göra annat.

Rabarberplantan verkar ha tagit sig, den växer så det knakar. Hoppas ni får en underbar kväll. Ett fyrfaldigt leve för våren! Kram/V

6 kommentarer:

SF sa...

Ja det garnet passar ju bra i färgen en dag som denna. Ha en bra Valborg!

Camilla sa...

Det blir en fin sjal med det vågmönstret.

Visst är det härligt med våren så här års när allt får liv igen. Rabarbern växer så att man nästan kan se att dom växer när man tittar på dom.

Hoppas du får en skön kväll, med eller utan eld.

Viktoria sa...

Ja visst är våren underbar. Fin färg på garnet du valt :)

Trevlig valborg! Kram Viktoria

stickresan sa...

Härlig färg på garnet! Det blir en riktigt härlig sjal.
Hoppas du får en fin kväll.

Beas sa...

Hej du goa...TACK för att du postade "Can I get a napkin please".

Jag sitter här och tårarna rinner...så vackert och glädjefyllt.

Jag kan inte förstå att inte alla tycker det...lade du märke till den svarta unga mannen som irriterat kastade sin näsduk...hihi

Så fint!

Kerstin sa...

Hej
Så snyggt mönster, färgen är bara underbar.Jag kämpar på med min gröna är nu inne på min andra härva. Ha en skön helg