söndag 19 oktober 2008

Tröjan är redo för montering:-)

Efter en flitig helg är nu tröjan till Isak redo för montering. Den ligger just nu uppnålad mellan fuktiga handukar och "blockas". Jag har aldrig gjort detta förrut så det blir intressant att se hur det blir. Förrut har jag alltid bara sytt ihop allting och det har inte alltid blivit så bra. 
    

                    
Ikväll har jag även sytt ihop två av hjärtarna som jag har virkat efter fröken Elsas fina mönster. tyvärr blev inte mina hjärtan lika fina som hennes:-( Jag behöver köpa en finare virknål (det ska jag göra innna jag går och lägger mig) och så måste jag verkligen lära mig att sy ihop saker snyggare, jag är så dålig på det.
                      
 
Måste också visa upp min nya fina tekanna som jag köpte i fredags. Jag hade redan en nästan likadan men större. Men den här är så bra eftersom det bara är jag som dricker te här hemma.
        
           
Ursäkta de dåliga bilderna men kvällsljuset gör det nästan omöjligt att få bra bilder.
Nu ska jag beställa virknålar och sedan gå och lägga mig. Godnatt!
        

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tröjan ser jättefin ut, blir kul att se den helt klar sen! -virkstina

Marie sa...

Ja du verkar då verkligen ha varit flitig den här helgen! :)
Själv har jag mest bara suttit försjunken i skolarbete :(

Fin tekanna och det ska bli kul att se tröjan när den är monterad och klar.

Jag tycker att dina hjärtan blev lika fina som mina :)

Godnatt tillbaka!