onsdag 21 juli 2010

Mitt pysselrum just nu

Japp, nu har jag organiserat om lite, igen :-) Jag tycker att det är ganska kul att prova olika sätt att organisera grejerna på och nu tror jag att jag har kommit ett snäpp närmre ett rum som passar mina behov perfekt.

Det finns två dörrar in till pysselrummet, så här ser det ut om man står och tittar i köksingången

Andra sidan sett från köksingången


Så här har jag organiserat alla mina alfabetsstickers

Mina minialfas som jag ÄLSKAR fick perfekt plats i den här lilla boxen som min nya Bibel kom i :-)

Min älskling, han tar ju lite plats men det är sååå värt det, den skär rakt varje gång

Stickor och virknålar står i glasvaser och burkar här på. Jag hade fodral till dom förrut men jag är alldeles för lat för sån förvaring, jag la aldrig tillbaka dom. Här har jag också lite sytråd och sånt

Alla mina stickers och rubons som är mna favorit dekoratioer för tillfället

Min cardstock förvarar jag här på skrivbordet. På kakfatet lägger jag sådant jag har tänkt använda snart eller sånt som jag inte har orkat plocka undan till sin plats. Nåldynan har alla mina dekorationspins i sig.

I små burkar och krukor på en bricka har jag sånt som jag använder hela tiden: pennor, saxar, hörnrundare, sudd, bonefolder, linjal...osv (förresten, min metall-linjal är på rymmen ni har inte sett den någonstans för här hemma verkar den inte vara kvar, hehe!)  

I den röda boxen lägger jag stickers, rubons och dekorationer som är nästan slut men som jag verkligen gillar och vill använda snarast eftersom de annars blir bortglömda och bara ligger och skräpar. I trä-boxen brevid finns journalingblad och lite större journalingrutor 

I översta skrivbordslådan har jag lim, tejp av olika slag, stickles och brads. Den lådan är alltid öppen eftersom jag använder det hela tiden

I andra lådan har jag verktyg av olika slag

tredje lådan innehåller chipboard och adra dekorationer uppdelade efter serie, här hamnar bara det jag har mycket av

Cuttlebuggen står på hyllan. Jag skulle vilja använda den mer men det blir inte riktigt av

Här är alla mina mönstrade papper. Det kanske inte är den snyggaste förvaringen men det fungerar bra för mig.

Jag sorterar pappren efter tillverkare när jag har många av samma och annars efter tema. Mina teman är: Jul, Klippark (Papper jag vill klippa dekorationer ut istället för att använda hela) Lekfullt (här hamnar färgglada papper och barn-papper), Höst, Halloween, Text, journaling, blått, rött-rosa-romantiskt och Ränder och prickar. Denna sortering passar jättebra för mig eftersom det är så jag letar efter papper. Mina spillbitar förvarar jag på samma sätt i plastfickor bakom de hela pappren i samma back.

Lite av varje hyllan...

Jag hade knapparna färgsorterade förrut men så kom jag på att jag inspireras av att kunna sticka ner händerna och leta efter rätt knapp så nu har jag dom allihop på ett sånt här fat.

Pennor och penslar förvaras i lättåtkomliga burkar

Den här är köpt på Clas Ohlsson och innehåller blandade dekorationer och små journaling rutor 



Mitt sy och nålfiltningsbord

Här har jag mina stämpeldynor. Underst har jag svart, vitt och brunt som jag använder typ hela tiden över det är det färgade dynor och embossingspulver. Mina band har jag i glasburkar. Dessa var färgstorterade förra veckan men det har jag gett upp, sa jag att jag va lat? ;-)


I den här boxen lägger jag stickersark och annat som är nästan slut och som jag nog inte vill använda till någon layout. Jag kallar den för "snabba kort lådan" tanken är att jag ska göra några små snabba kort av det materialet

Under bordet har jag mitt garn och min ull

Här ser ni också tavlan jag förvarar alla mina stämplar på. De sitter på akrylplasten redo att plockas ner och användas...

Det enda jag funderar på att göra nu är en banner att hänga i fönstret och kanske ett väggord av något slag. Men jag kommer säkert organisera om lite snart igen, jag måste liksom prova mig fram.

14 kommentarer:

Helena sa...

Oj, va välstädat och fint=)
Väldigt stor skillnad mot mitt bord.....

Ha en trevlig kväll!!

HomeRiver sa...

Grön av avund...

Stubbetufsa sa...

Det var flink jente!
Tenk for en orden!
Det vazr så morsomt å kikke hva du hadde i alle skuffer og korger!
Håper det varer lenge...
Klem!

Fijaffa sa...

Vilket rum du har!! :-) Blir så inspirerad att fixa i mitt pysselrum... älskar dessutom förvaringar av olika slag.

Unknown sa...

wow så fint du har det och tack för tipset med stämpeltavla superdupersmart.

Åsa/asamia sa...

Å vad fint du har det, välstädat och fin förvaring.
Tack för inspirationen!

Ciza Patricia sa...

Det blev jättebra. :)
Duktig du är! Och visst är det skönt när man är färdig med det. :) Man vill bara sätta sig och skapa då.

Kram

Anita Tørmoen sa...

Her var det orden i sakene må jeg si:) Likte godt fatet mmed knappene. Mine ligger gjemt i en boks, men de fortjener jo å synes.

Lilo sa...

Åh! Kan jag få bo där i pysselrummet?? Jag behöver bara en liten madrass att ta fram och sova på lite ibland. Annars kommer jag mest sitta och scrappa och pyssla och stöka ner och ha det bra. ;) Nu saknar jag mitt pysselrum ännu mer!!!

Susanne sa...

Great room, I can see why you would enjoy crafting there. Especially scrapping at the desk with the natural light from the window. Thanks for showing me around.

Zornitsa sa...

Men wow så snyggt du har det i ditt pysselrum... jag brukar också ändra då och då på jakt efter den optimala inredningen som passa en bäst.

Ann-Charlotte's blogg sa...

Wow vilken ordning, jag är 'impad'
blir lite sugen på att fixa lite i
mitt krypin, jag stökar till något
kollosalt, men har en slags ordning
i röran;-)Vågar däremot inte visa
upp röran på bloggen hii hii
Ha det så bra!!
Kramar Ann-Charlotte

Handarbete/Pyssel sa...

WOW! Måste jag säga först!
Ja, prova sig fram är vad som gäller !!
Jag har haft många olika lösningar, beroende på hur jag levt just då, om jag mest suttit på samma plats och scrappat eller åkt iväg till olika träffar, om jag haft utrymme för att alltid ha det framme eller om det måste stoppas undan osv.
Nu känns det som om jag står vid ett vägskäl igen. Förändring på gång.
Vet inte riktigt än hur förändringen kommer ske, men här hos dig hittade jag en del bra idéer som jag kanske kan använda mig av!
TACK för all inspiration du ger här på din blogg !!

Erica Hettwer sa...

Love all your organization!