fredag 9 april 2010

Hemligt fröbyte

Här kommer mina svar på enkäten

1. I vilken zon bor du?

Zon 2

2. Vilka förutsättningar för odling har du (t ex trädgård, balkong, fönster, söderläge, växthus...)?Ganska liten uteplats, jag odlar helst i kruka eftersom jag har så mycket perenner planterade i rabatten. 

3. Vad föredrar du att odla (t ex blommor, kryddor, grönsaker...)?

Blommor, särskilt lite gammeldagsa sorter, inget giftigt eftersom systersonen gärna smakar lite på allt i trägården.

4. Favoritfärg/färger?

Jag gillar alla färger

5. Hur stor erfarenhet av odling har du?

Inte så stor, jag provar mig mest bara fram

6. Finns det något du verkligen inte skulle vilja få av din fröbytarvän?

Grönsaker som tar stor plats att odla

7. Favoritväxter?

Solros och gamla sorter som löjtnadshjärta, gullviva och liljekonvalj

8. Har du någon växtrelaterad alergi?

Nepp

1 kommentarer:

Jo sa...

Åh, vad spännande! Var har du hittat det fröbytet, tro? ( Inte för att jag har någon plats efter alla mina sådder..)