onsdag 27 maj 2009

Gissa vad jag har gjort idag?

Jo filtat så klart. Här är dagens arbete hittills: 

Hon har fått lite mera panna, det är så lätt att pannan blir för kort man tror lätt att den är mindre än vad den är.

Sen har hon äntligen fått lite hår


Bakifrån

Nu så är det mest detaljer kvar. Lite småpill som också tar sin tid.

Idag har jag också fått en ull-leverans från creative company. Det är så himla smidigt att beställa där ifrån eftersom man får paketet levererat ända till dörren (Om man är hemma, annars hamnar det på posten) Det är 50 små påsar (10g i varje) med merinoull som man ska ha till detaljerna när man gör dessa dockor. Helt underbar ull. Mina bättre nålar borde också komma snart så nästa docka borde bli mer likt hur de ska bli, nämligen mjuka fast de är filtade. Titta gärna på felt alive om du är intresserad.

Hoppas ni har en härlig dag

Kram/veronica

22 kommentarer:

h/saltaste bönan sa...

Wow, vilken cool! Kul att se hur den växer fram. Hadde aldrig hört talas om nålfiltning innan jag tittade in här. Har du lärt dig på egen hand och är det svårt? Blev riktigt sugen när jag såg din fina tjej.

Stitchordie sa...

ser fint ut, mycket fin klänning!

FrökenC sa...

Jättefin blir hon!! Lite lik dig!! :)

Sofia-Sobeide sa...

OJ! Hon är jätte jätte fin! :)

Ankan sa...

Åh vad söt hon blir! Du har rätt i att hon påminner en del om Pippi.
Lycka till även med de andra dockorna!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Hon är jättesöt och fina detaljer du gjort på henne! :)

Pernilla sa...

Påminner hon inte lite om dig? Jättefin verkligen.

Äppelträdet sa...

Wow! Helt annan division än mitt test med påskkycklingar...

Jag blir sugen att lära mig mer, men tror inte riktigt att jag kan hitta all den tid som du verkar ha lagt ned!

Sagofe sa...

Hjälp vad lik dig hon är! Jättefin.

Madelene sa...

Åh! Nån som sa hon va lik dig :0) Kul! Ometvetet tänkande kanske? :0)Verkligen fin!

od Andulky sa...

Wow vad cool!!

Anette sa...

Vad fin hon blev din ullflicka! Vad ska du göra härnäst tro?

Jag ska ut o gjuta rabarberblad nu...

kramar @nette

MiA sa...

Det var inte så svårt att gissa vad du har gjort idag ;)

Otroligt fin!

Kramar
MiA

Jullan sa...

Kanonfin! Har provat lite nålfiltning men inte alls så avancerat. Några små lamm, hjärtan och tomtar har det blivit. Minns att jag stack mig på de där långa, vassa nålarna... Barnen var kanonduktiga och vi förbrukade en hel hög med nålar! Lycka till med henne!!

Anonym sa...

Så underbart aatt få vara med om denna födelse. Hon är helt underbar och du får mej att verkligen fundera på att börja med denna hobby också.

Mia stickar sa...

Vilket mästerverk!

stickresan sa...

Tjusigt. Är det "självporträtt"?

Marie sa...

Vad fin hon blir.
Jag skriver som många andra - hon är väldigt lik dig :)
Jag nålfiltade en hel del innan och har en hel garderob full med ull.

lolla sa...

morning
härligt att se hur denna fina flicka växer fram
Är det kul???
kram lolla

metamorphosis sa...

Åh - vilken läcker docka.
Har suttit nu och scrollat nedåt och kikat igenom hur den vuxit fram... faschinerande!

Om mig sa...

Hej
Har aldrig testat att använda merinoull!
Det måste jag testa!
Använder du det till ögon och sånt eller?
Jättefina saker gör du, kolla gärna in min blogg(:

Om mig sa...

Hej igen!
Tack för tipsen!
Jag köper på Panduro och på Creative Company.
Ska köpa lite merinoull och testa!
//Amanda