tisdag 24 mars 2009

Bakstycke under konstruktion

Jag gillar verkligen konstruktionen på den här bebiströjan. Det är så kul att allt stickas i ett stycke på slutet. Man stickar alltså två framstycken med ärmar. Sedan stickar man på båda framstyckena på stickorna och stickar bakstycket direkt. 


Jag ångrar mig lite att jag gjorde den så stor men man kunde bara välja mellan att göra den i storlek 50/56 eller 62/68 och den minsta storleken kändes lite väl liten. Men det kommer nog ta ett tag innan lilla Fredrika växer i den här.

Nu ska jag skriva lite uppsats så att jag kan belöna mig själv med lite mera stickning sen. Så måste jag verkligen komma igång med packandet på allvar. Det är inte långt kvar nu...

Hoppas ni får en mysig kväll. Här snöar det :-( men solen har i alla fall tittat in lite och det är i alla fall underbart. Kram/Veronica

1 kommentarer:

Camilla sa...

Vilken fin bebiströja. Men du bebisar växer fort! Fortare än du anar kommer tröjan att vara lagom.