fredag 13 februari 2009

Tips på utlottningar och lyxgarninköp

Idag har jag gått med i två fantastiskt fina utlottningar.

Den första är från Mikaelas läs- och mat blogg. Hon lottar ut fin-fina ljudböcker. Det är fantastiskt att handarbeta och lyssna samtidigt, har ni inte provat så har ni ju chansen nu. Det kan ta litetid innan man vänjer sig att lyssna på böcker men när man väl har gjort det är det verkligen värt det. Helt plötsligt kan man läsa medan man handarbetar, går promenad, diskar, dammsuger, ja överallt. Det är toppen! Ta chansen du med. (Klicka på bloggnamnet så kommer du direkt till tävlingen)

Den andra utlottningen är från Prinsessan och jag. har ni sett vad mycket fint man kan vinna? Det skulle vara perfekt inför min flytt....

Idag kom också mitt efterlängtade lyxgarn som jag beställde för ganska länge sedan. Det var slut i affären så jag fick vänta några veckor men nu är det här, rowan kidsilk haze. Det ska bli en lövsjal. Jag repade ju upp den förra eftersom jag störde mig på att garnet hårade av sig, hoppas det här är bättre. Det är i alla fall galet mjukt och lent. Som en kattunge eller babykind :-) Nu hoppas jag bara att mönsterstickningens gåta löser sig snart. Jag kan i teorin men i praktiken tappar jag bort mig hela tiden, men det borde väl ge sig efter ett tag, eller?

Till sist ett litet förtydligande av förra inlägget. Det är alla sorts uteväxter jag gärna vill ha tips om. Både perenner, krukväxter och väldigt gärna grönsaker. Uteplatsen är rätt liten men jag tror att man kan klämma in ganska mycket i rabatter och det pyttelilla grönsakslandet jag tänkte anlägga. Förresten, tror ni att jag kommer att kunna flytta plantorfrån min nuvarande uteplats till den nya 1 april eller är det för tidigt på våren?

Oj, det blev ett långt inlägg. Är ni kvar? Hoppas ni får en härlig fredagkväll.

Kram/Veronica

5 kommentarer:

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Ja det gör jag med!
Aha, den boken lånar jag gärna av dig. För visst har du den på ljudbok?
Visst är det ok att du använder min banner. Men haha, det är fortfarande bara du som är med i utlottningen. Du kanske kommer få alla tre böckerna. :)

Oh, jag är proppmätt. Vi har ätit bönbiffar, klyftpotatis, underbar bea-sås som J gjort och sallad.
Nu blir det dusch och sen film och semlor.
Ha en riktigt mysig alla hjärtans dag imorgon. Jag vet inte vad vi ska hitta på. Fast jag har mitt första dop och då ska jag ha den fina mässhaken jag fick av dig. J kommer och hämtar mig efter dopet och då ska han ta kort på mig så får du se hur det ter sig.

Big hug!

Prinsessan och jag sa...

Vad kul att du är med i våran prinsess-tävling. Gör du de tovade tofflorna på beställning? Vad kostar de i så fall?/Yvonne

Anna sa...

Åh, vilken härlig blogg! Och jag är helt enig i ljudböcker, perfekt. Ska bli spännande att se sjalen. Trevlig helg/Anna

Maria sa...

Hoppas att du vinner!
Garnet har en härlig grön färg, lycka till med sjalen!

od Andulky sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg, bara om du vill såklart!
Trevlig helg!
/Anna