torsdag 22 januari 2009

Vågpläd-uppdatering


Här kommeren liten bild på pläden so far. Den har virkats många gånger:-) Idag har jag virkat samma 6 varv 2 gånger och det tar faktiskt ganska lång tid att bli klar med ett varv på något så stort.  Anledningen till detta var att jag hade gjort ett litet fel som gjorde att allt blev förskjutet. Det jobbiga är att jag upptäckte det rätt snart men förträngde det och intalade mig själv att jag bara settt fel. Så kan det gå när man försöker fuska!

Just nu är jag mest bekymrad av den mörk-lila färgen som ser brun ut i vissa ljus (på bilden också ser jag), det var inte det jag hade tänkt mig, den är lila! jag tycker också att det blir lite knöligt och håligt vid ökningarna och minskningarna. ni andra som har provat, blir det så för er också?

Detta är verkligen jättekul att virka. Jag rekomenderar er verkligen att prova, ni som går i sådana tankar. Det är så avslappnade med ett stort projekt som man kan ta fram när man har lust att handarbeta men inte jättemycket inspiration. 

Hoppas ni har haft det bra idag. Jag har varit i Norrköping och hälsat på min mamma, det var mysigt. Eftersom jag har mått rätt dåligt på sistone så har jag haft det svårt att ta mig ut och göra saker men nu har jag varit aktiv två dagar i rad. Det känns skönt att magen inte helt får ta över mitt liv även om den bråkar och blir arg hela tiden. Skönt att jag har handarbetet och pysslet också, det kan man göra även när man har ont i magen:-)

Kram /V

16 kommentarer:

FrökenC sa...

Åhhh... vad fin den blir!!!! Älskar färgerna, tycker inte att det gör nåt med den mörklila... Me like!!

Prinsessan och jag sa...

Vilka härliga vårblommor du fått tag på. Nu kommer det en härlig tid med alla vårblommor. Jag köpte mig en pärlhyasint idag. Men de tittar knappt upp ur sanden...Här uppi Norrbotten är det vinter ännu, trots att det töar idag...
Sovgott/ kram Yvonne prinsessans mamma

Anonym sa...

Den ser fiiin ut. Och blir säkert väldigt mysig när den är klar!

svartanova sa...

Underbar!!! Tack för den fina bilden! Du är SÅ duktig!

Botti sa...

Vad fin pläden blir! blir lite sugen på att göra en jag med!

Den lila färgen kanske ser annorlunda ut om du har andra färger jämte den? tex blåa nyanser jämte gör att den ser mer lila ut medans röda gör att den blir mera brunaktig?

kram
/B

Ewa sa...

Ser jättefint ut vännen. Tror inte du behöver bekymmra dig ang den mörklila färge. Den flyter fint in i de andra.
Ang "hålen" som blir, så tror jag det blir så på vad du än virkar, och det syns speciellt mycket då du anväder grövre garn och virknål. Inget som gör någon, och det är ju handgjort, och ska så se ut! Men jag vet, jag är likadan. Tycker inget jag gör blir fint och bra nog...

Tror minsan du bytt garn nu va? Visst hade du ett i bomull först? Vad är det för garn du använder nu, och vad har du för virknål? Funderar på att virka en pläd jag med, men vet inte vad jag ska ta för garn... Började på en rutpläd, men det är sånt färstande av trådar, så jag gav liksom upp lite. När man virkar som du gör kan man ju virka intrådarna vir färgbyte, så slipper man det.

Lite trist väder här ännu, och jag som vill ut och testa nya kameran. Ska även bege mig nån dag till Kalix fina kyrka. Är så vacker där inne, och jag tänkte fota lite där.

Ha en fin dag.
Kram/Ewa

Hanna sa...

OJ! Den blir supersnygg.. Jag är väldigt avis. Nu är jag helt övertygad om att jag måste göra en. Kanske blir en liten version till min kommande brorsbarn :)

Verkligen jättesnygg!

Har du Väldigt virkat av erica laurell? Det finns en puff där som jag också är väldigt sugen på..

sanna sa...

Vilket härligt mönster och färg val. Nu blir jag riktigt sugen virka. Vad har du använt för garn?

Skaparstigen sa...

Åh, den blir såå fin! Kanske hade en sån varit ett roligt projekt att ha på gång. Det är så bra att virka sånt med mycket färger, man tröttnar ju inte så lätt då.

Maria sa...

Jag suger åt allt som har med virkning att göra nu när jag just lärt mig. Kanske en sådan kan bli ett framtida projekt när jag kommit igång. Vad har du för något garn?

♥ Fyra årstider sa...

Tittar in och önskar dig en skön helg ♥. Kommer ihåg shopping i Linköping..jobbade där i 10 år..handlade nästan varje dag och mannen var inte lika glad.
Kram Lotta

VirkStina sa...

Den ser helt underbar ut!!!

MiA sa...

Wow! Vad fin din filt blir! Jag ska snart lägga ut en ny bild på min också :)

Sunna sa...

Jisses vad ska jag göra, din filt ger mig ingen ro, jag vill också. jag får en så enorm inspiration av dig.
ha en bra kväll

Samlerskan sa...

Vad bra med virknålsrecensioner, virkar bara ibland så jag har inte ens tänkt på att prova någon annan variant än de jag redan har. Och pläden du håller på med är verkligen fin.

Anonym sa...

Jättefin! En sån står på min önskelista också... Nån gång när allt det andra är gjort och tid finns. ;)