måndag 13 oktober 2008

Rönnbärskransar och virknålar

Inspirerad av dödergök tillverkade jag igår några rönnbärskransar. jag var nog ute i sista stund för det fanns inte så mycket rönnbär kvar på träden. De hade ruttnat, fallit av eller så satt de så fasligt högt upp så att det inte gick att nå dom. Jag fick tillslut ihop så att det räckte till två kransar. Det blev en till att ha på dörren och en i köksfönstret. Självklar blev det en massa rönnbär över när jag var färdig. Som vanligt, jag tror alltid att jag har för lite och så blir det massor över.
          
En krans till vår oranga ytterdörr (varför gör man ytterdörrar i orange?)

       

En krans till köksfönstret (det var lite svårt att fota)
         
Idag fick jag mina ergonomiska virknålar som jag har köpt från loveknitting. De var inte så jättedyra och gratis leverans var det också:-) Det ska bli spännande att prova dom, det känns lite konstigt i handen när man håller dom men man behöver nog bara vänja sig..
         
 

0 kommentarer: