fredag 31 oktober 2008

Mycket virkat men nästan lika mycket repat

Ikväll har jag virkat och repat och virkat och repat...sju gånger tror jag.  Suck och stön vad det var jobbigt och inte blev jag klar heller. Tanken var att jag skulle virka en liten tomte som inte skulle ta lång tid alls men jag fick sånt problem med färgbytet. Jag ville så gärna göra precis som det stod i mönstret istället för så som jag brukar göra... big mistake! Det hela slutade med att jag ändå fick lösa det på mitt eget sätt men det hela hade tagit kanske fyra gånger tiden. Felet låg säkert inte i mönstret utan mitt sätt att tolka det. Nu är det bara en arm och kroppen kvar men det får jag nog göra imorgon istället. Jag hade tänkt att jag skulle träna ikväll ockkså men jag blir så besatt av att bli klar när jag virkar att allt annat får vänta. Uch jag förfaller och allt är virkningens fel...:-) 

Nog med gnäll! Jag får väl ta tag i mitt liv imorgon istället. jag har nyst en miljon gånger nu ikväll så det kanske var lika bra att träningen fick vänta. jag önskar bara att tomten hade blivit klar.

Imorgon blir det sexårskalas och så ska jag hämta tillbaka min kamera...wohoo!

Sov gott och dröm fina drömmar. jag drömde om garn igår natt (ärligt alltså), det var trevligt. 

2 kommentarer:

MiA sa...

Gokväll!
Klokt beslut att avstå träningen om du inte känner dej helt iform. Och visst är det klart mycket mer inspirerande att virka istället ;)

Kul att du snart har kamera igen. Jag vill gärna se bilder på dina saker du pysslar med!

Och, tack för snälla ord. Men jag kan lova att det känns minst sagt nervöst och småläskigt att släppa tryggheten i det tråkiga måstejobbet - men det känns samtidigt ofattbart befriande. Nu gäller det att det lyckas rent ekonomiskt också...

Önskar dej en skön virkhelg!
MiA

♥ Fyra årstider sa...

Här är en lugn dag med bus i snö och en del syprojekt.
Önskar dig en skön dag ♥
Kram Lotta