söndag 5 oktober 2008

Lördagslunch

Igår blev jag så vansinnigt sugen på smörgåstårta så jag lagade till två landgångar till lunch. de blev mycket goda. Här får ni receptet:

Veganska landgångar 2 stycken (1 liten smörgåstårta)
    
Fyllning 1
Hummus
  • 1 burk kikärtor
  • Olja
  • Citron
  • Salt & peppar
mixa allt så att det blir en krämig röra.
      

Fyllning 2
   
  • ca 7st coctailtomater
  • 1 mosad avokado
  • Pressad citron
  • Salt & Peppar
  • Lite hackad gräslök
        

Fyllning 3
     
  • 5 st hackade färska champinjoner
  • 1 msk kavlis fettfria majonäs
  • 1dl imat, havregrädde
  • Senap efter smak, ca 1 msk
                       

Varva bröd och fyllningar i tre lager. Jag använder lite grövre rostbröd men vanligt vitt bröd eller landgångsbröd går också bra. Täck sedan med imat blandat med lite av kavlis fettfria majonäs och citron (Majonäsen gör att det blir krämigt). Dekorera seda med massor av frukt och grönsaker och eventuellet lite tångkaviar. Jag använde melon, apelsin, tomater, babyspenat, dill, vindruvor, gurka och tångkaviar.
      
            

                



          
Idag är det prerfekt pysselväder så jag har stickart klart min ena benvärmare med mina fantastiska nya strumpstickor. Nu har jag bara en kvar... Jag är inte helt nöjd med garnet. Det blev lite för likt kamoflagetyg för min smak men jag ska sticka klart dem och se om man inte kan dekorera dem på något sätt.

0 kommentarer: