fredag 3 oktober 2008

Boktips och nya strumpstickor

Eftersom jag får så ont i handen av mina vanliga strumpstickor begav jag mig ner till stan idag och införskaffade några i bambu. De är verkligen fantastiska. Så lätta, varma och smidiga, mina händer gillar dem mycket. Just nu provar jag storlek fyra genom att sticka ett par benvärmare i grönt ullgarn från idéna som jag köpte för halva priset vid mitt senaste garnaffärsbesök. Det är verkligen härligt att sticka i ull (Särskilt med nya bambustickor).
   

             
Jag vill också passa på att tipsa om en väldigt trevlig bok som jag började läsa idag. den heter "livets aviga och räta" av Kate Jacobs. Den handlar om stickning och livet. Tydligen har Julia Roberts köpt filmrättigheterna och den kommer att ha premiär 2010. Jag har bara läst 20 sidor men är redan helt fast.
        

0 kommentarer: