måndag 1 november 2010

Svar till Pocket och påhitt

Jag är med på pocket och påhitt bytet hos En bok om dagen. Här är mina svar på frågeformuläret:

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag älskar deckare men jag läser även chick litt. På sistone har jag mest gillat lättsmälta böcker eftersom jag alltid är så trött när jag läser skönlitteratur :-) Jag gillar också såna där vackra, spännande böcker som Kate Mortons. Mina absoluta favoritböcker är dock Wilhelm Mobergs utvandrar-serie

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Jag har av någon anledning läst mest svenska deckare så jag  är ganska nyfiken på brittiska och amerikanska böckeri den genren.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?

Det finns nog en del men just nu kan jag inte komma på en enda...

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Jag samlar på Astrid Lindgrenböcker och har nästan alla. Annars har jag även alla böcker av Karin Alvtegen, Camilla Läckberg och de andra svenska deckartjejerna

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Nej tyvärr inte

* Annat litterärt, värt att veta..?
Inget jag kan komma på men fråga gärna om du undrar något speciellt

* Vad äter du för godis?

Jag försöker att inte äta godis just nu

* Naturgodis - ätbart eller inte..?

absolut ätbart men det ingår inte riktigt  i min diet just nu :-)

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag försöker att sluta dricka kaffe men jag älskar te och dricker minst 3 koppar om dagen. Jag gillar det mesta bara det inte är svart-vinbär

* Hobby? 

Stickning, Virkning, Tovning och scrapbooking, Jag gillar det mesta pysslet

* Favoritfilm?

Just nu är jag helt besatt av Twilight-serien, både böckerna och filmerna så för stunden är det mina favoriter. Annars gillar jag Tillsammans och Forrest Gump (och så dirty dancing och Titanic såklart, hihi)

* Favoritmusik?

Musikal och Cornelis Wresvijk

* Stjärntecken? Favoritfärg?

Jag är Lejon och jag gillar alla färger, det beror på vad det är som är färgat. När det handlarom garn gillar jag naturtoner bäst. Till scrapbookingen gillar jag klara glada färger som röd, gul, orange och grön.

* Samlar du på något?

scrapbooking-grejer :-)

1 kommentarer:

Marie sa...

Hej Veronica!
Läser du på engelska också? Inget godis/annat ätbart du kan tänka dig? (Om inte, byter jag något ätbart mot något annat).