fredag 4 juni 2010

Hur man lär sig att scrappa


Igår fick jag frågan här på bloggen hur man lär sig scrappa. Det är en svår fråga att besvara men jag tänkte göra ett försök i alla fall.

Först och främst kan alla scrapbooka eftersom det egentligen bara handlar om att bevara sina minnen med foto och text. Oftast så dekorerar man det hela med fina papper och dekorationer men det är egentligen inte nödvändigt. Det handlar om att göra det på det sättet man själv gillar och tilltalas av.

Det finns ju en massa olika stilar och tekniker man kan använda för att få sidorna att se ut som man vill. Mitt hetaste tips här är att klicka runt och kika på olika bloggar för att på så sätt bestämma vad det är man gillar bäst just nu och anpassa det man köper efter det. Scrapbooking material är dyrt och det är lätt att dras med och köpa på sig en massa.

Nästa tips är att kolla på forum där man kan lära sig en massa tekniker som gör att det hela blir som man vill. Scrappiz har jättebra artiklar om tekniker och nybörjar-scrap. Klicka HÄR så kommer du dit.

Svensk scrapbookings forum är också mycket trevligt, klicka HÄR så kommer du dit.

Annars är det viktigaste: VÅGA PROVA!!! man lär sig när man håller på. Jag lär mig hela tiden nya saker på forum och bloggar, jag har ju bara scrappat i lite mer än ett år. 

Hoppas ni har det härligt i sommarvädret. KRAM/V


0 kommentarer: