torsdag 6 maj 2010

Trädgårdsdag idag

Idag har det varit underbart väder. Lite kallt men mycket sol :-) Jag tog en tur till trädgårdsföreningen och handlade lite på plantskolan, sen köpte jag jord på macken, det blev en fulllastad cykel...

Rabarbern växer verkligen flera cm om dagen

Hallonen växer också en massa

Jag har rensat ört/blom-landet

Gullvivor är underbara tycker jag

Lupinerna har också fått en massa blad

Mina fröer har jag helt missskött i år. Idag planterade jag i alla fall om squashen och tomaterna


Mina tomatplantor är verkligen pyttesmå, undrar om dom tar sig om jag ger dom lite mer kärlek?

Här är alla nyplanterade växter men det syns visst inte så bra på bilden. 4 marktäckande växter, en pion och en massa lobelia blev det

Pionen är jag extra glad över, hoppas den tar sig, jag är ju verkligen ingen trädgårdsexpert

Mindre trevlig bild...Blä jag ryser fortfarande! Detta var nämligen vad dom som har bott här innan har lagt i trädgårdskomposten. Jag blir så arg och äcklad! Idag tog jag i alla fall tag i det hela och grävde fram det. BLÄ!!!! Hur tänker man när man slänger plast, glas och metall i KOMPOSTEN?????

Hoppas solen har lyst på er med i alla fall. KRAM!!!


3 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Så artig å se på hagen din!
Det vokser over alt, og det er fint å følge med fra dag til dag!
Jeg må nok vente enda noen uker!

Anonym sa...

jaag undrar när maajjdocckaan kommeer till din blogg.. väntar

Laura sa...

wow, you have so much growing! Lovely! :) But ah, how I love those side baskets on your bicycle!