tisdag 5 januari 2010

Hemlig virkalong


Är det nån som är sugen på en liten virkalong så här i januari? Jag tänkte mig att jag kunde lägga ut mönstret del för del så vi kan följas åt utan att avslöja vad det ska bli.  Mönstret är inte helt klart än (jag har inte ens börjat än, hihi)  men jag tänker mig att själva virkandet kunde dra igång nästa vecka. Om du vill vara med och tror att kanske fler vill vara det så får du gära göra lite reklam på din egen blogg. Om du kommenterar här så kan jag länka till din blogg också så att vi vet vilka som är med.

Tre ledtrådar angående mönstret kan jag ge:

  • Det är en liten figur baserad på amigurumiteknink (alltså virkar man i spiraler)
  • Det är en årstidsanpassad figur
  • Den är ganska lättvirkad

Jag är superladdad, är du? :-)

Jag lägger upp info om garn och så senast imorgon så hinner ni kika i era gömmor

KRAM!

55 kommentarer:

FrökenC sa...

Det låter spännande!!! Det vill jag gärna hänga på!!! Bra att det är nästa vecka, för jag måste hinna klart en 40-års present... men det är lungt till nästa vecka!! ;)

fante sa...

Låter kul :-) Jag är med bara bebisen tillåter det :-)

Hulda sa...

Jag är med :-)! Länkar i min blogg :-D

Stina S sa...

Hej! Jag har ingen blogg, men vill gärna vara med ändå :)

Camilla S sa...

Har inte heller någon blogg men är gärna med!

Kajsa sa...

oh.. jag vill vara med..
något krav på speciellt garn.. hur grovt.. vilken virknål.. eller spelar det inte nån roll???
länkar så klart.. =)
ha det gott..

Matilda sa...

Är "på"! :) Får hoppas att jag hinner in till stan och köpa lite garn innan dess bara eftersom en del färger är slut...

-matilda

Veronica Tingvall sa...

Jag lägger upp lite garninfo och så senast imorgon så finns det gott om tid att kika i gömmorna eller handla nått passande

Jessica Johansson sa...

Hej, Det var så himla kul sist när vi gjorde trädgårds mössen så måste självklart vara med igen! Jag länkar på min sida! :)

MiA sa...

Kul idé! Jag har så mycket annat på G just nu så jag hänger inte på denna, men en annan gång kanske :)

Ha det gott!
MiA

ÄNGLASTINA sa...

Jag är gärna med, spännande.

Pixi sa...

Ja det där måste jag oxå vara med på.så klart!! Länkar sen när vi fått lite mer "på benen"..hehe kram=)

Maya sa...

Jag vill vara med. Tycker det ska bli jättespännande.

Rita sa...

Det här låter kul, jag har aldrig varit med förut, men det vore skoj å vara med =)
Jag har naturligtvis gjort ett inlägg på min blogg. Det här låter jättespännande!
Vet inte riktigt hur det går till, men det löser sig väl...
Kram/Rita

Ida sa...

Jag är absolut med denna gång, hann inte med musen förra gången. Tycker det är roligt med dom här ideerna, länkar i min nya blogg :)

kramar/Ida

Jennie sa...

åh jag skulle vilja vara med , men jag är inte alls duktig på det där med att virka , :( Men jag kikar gärna in här & ser vad det blir !;)

hattalahutta sa...

Jeg er med! :)

Paradiset Kaos sa...

Om inte annat så kommer jag att hänga med genom att läsa bloggen varje gång du lägger ut mönstret på det du tänker göra. För jag tycker även det är spännande.

Lena sa...

Jag hänger på.. Så skoj det ska bli.. Jag länkar o lånar bild..
Mvh Lena D

Mikaela sa...

Jag hann ju aldrig virka trädgårdsmusen sist, kanske jag nu borde ta itu med denna hemlis? Jag har ju trots allt virkat min första lilla minimus i nyårshelgen! :D

Kerstin sa...

Jättekul idé. Jag är med
Kerstin

Koneko sa...

Åh vad skojigt! Klart jag vill vara med o virka :) Lägger upp bild och länk på min blogg.

Anonym sa...

Hej!
Låter verkligen roligt.
Har tyvärr ingen blogg men det kanske går att skicka till
annika.gustad@home.se ?
Rara kvällshälsningar
Annika

Ninni sa...

Det låter ju kanon! Jag är gärna med!

ska länka i min blogg.
Kram

Carina

Unknown sa...

Jag hänger gärna på! Har enormt krativitetssug nu men beslutsångest över vad jag vill göra... Så en vadsomhelst-along är ett smart drag :D

Viktoria sa...

Vad kul, jag vill gärna vara med :)

Helena sa...

Gu va kul, såklart man är med!! :D

Assi sa...

Jag är med!
Assi

Handarbete/Pyssel sa...

Åh! Frestande!
Men har ganska fullt upp som det är...
*tänka tänka*
Jo, jag testar. Får se om jag hinner!
Är med och ska försöka komma ihåg att länka!

Ha det gott!

Maud/En bok om dagen sa...

Det låter kul! Jag virkar på, även om jag kanske hamnar på efterkälken... ;-)

elisabet sa...

Jag är självklart med.

Maritas Maskor sa...

Jag är gärna med och virkar!
Jättekul!

Anonym sa...

Jo, jag med! Ingen blogg. Har inte virkat i den tekniken men det kan väl inte vara så svårt?

Kicki O

Theos sa...

Jag är med.... Bara du hjälper mig *ler*

mosteringalisa sa...

Hejsan,det låter spännande,jag är gärna med.Ska försöka länka också men är ganska ny på detta så vi fårväl se om det lyckas.

Åsa Tidqvist sa...

Får man vara med eller är det för sent att "anmäla" sig?!

Greenpixey sa...

kul, jag vill oxå vara med :)

Carina sa...

Hej! jag har ingen blogg men tycker det här verkar jätteroligt så jag är gärna med ändå om det går bra.

Anonym sa...

Vilken kul idé! Jag är gärna med :)

/Victoria

Anonym sa...

Blir till att slänga sig ner bland garnnystanen och leta... för klart jag måste vara med.

Om inte annat så är detta ju ett underbart sätt att komma igång med bloggandet igen.

Tack Veronica

krajamaria sa...

Spännande! Jag är usel på att läsa mönster men det här låter som en spännande utmaning. Jag hänger på! :) Så får vi se om min virkade figur ser ut som alla andras när det är slut.... ;)

lolla sa...

hejsan
vad kul!!!!
jag vill gärna vara med om det inte är för sent....
kram lolla

Marlene sa...

lär nog inte hinna med 2 grejer samtidigt men länkar även hit från Kråkspark & Lervälling... vill ju att så många som möjligt aka hänga på

floria sa...

Jag är med såklart, virknålen har vilat sen ett par dagar innan julafton, så nu har jag kraftig abstinens trots frekvent stickande. Länkar i min blogg.

Akhila's Handblog sa...

Hej och Gott Nytt.
Hoppas det inte ar for sent att hanaga pa. Vill garna!
Akhila

Marie L sa...

Hallå, jag är gärna också på! Så spännande! Jag har ingen blogg men hoppas man kan vara med ändå. =)

Lillis Pyssel - en nystartad pysselblogg sa...

Jag vill också vara med och göra ett försök :)

Saannis - Fru & Blivande Mamma sa...

Jag vill också gärna vara med och virka. Får hoppas att bebisen tillåter det också (BF 21jan). Ska självklart länka ifrån min blogg med. Kramar

Lotte sa...

Detta har jag aldrig provat på. Nu är det dags. ;) Jag hänger på.

Margitha sa...

Jag vill gärna hänga med...har ej någon blogg ännu... Hoppas att det är Ok ändå .
H: Margitha

pysselsara sa...

Vad kul! Jag är gärna med!

Sude sa...

Hei, minä tahdon tulla mukaan. Yritän ymmärtää, vaikka en osaakkaan ruotsia

Soili sa...

Jag kommer med...fast det är någon dag försent.

Millasew sa...

Hittade denna virkalong idag... Ska försöka haka på, men blir kanske lite sen... Rolig idé!!

Anonym sa...

Hej!

Jättefina saker du gör och härlig blogg du har , man blir jätteinspirerad, om jag vore lika duktig..
Fick se den söta ideen om virkalong- har du någon på gång just nu, eller tankar på en ny, skulle jätte gärna vara med en såååååå kul idé.
Hoppas , hoppas, hoppas vore kul att inte riktigt veta vad man gör.
Massor av tack för all inspiration
Lotta Hellström

lottahellstrm@yahoo.se