torsdag 3 december 2009

vårt julkök och bloggfunderingar



En liten minigran som jag har snott från skogen. shhh! säg inget till nån ;-)


Ängeln som hänger på ljusstaken fick jag när jag var barnflicka på Irland av mitt extrabarn Jack.

Halmstjärnorna är bundna och köpta i gamla linköping. Jag älskar verkligen dom.

I hyllan har jag fyllt Ikeaburkar med julens godsaker

julstjärnor är ett måste för mina köksfönster till jul

hej, hej säger jag i fönstret

Ni vet ju att jag startade en scrapblogg för ett tag sedan men nu funderar jag på att lägga ihop dom igen. Jag känner mig lite halv och uppdelad. Jag saknar att skriva allt här :-) Så ni får nog stå ut med lite scrapbooking och kortmakeri här på bloggen också.

Kram/Veronica

I köket har jag ganska traditionellt julpynt i rött och vitt.

8 kommentarer:

ÄNGLASTINA sa...

Vad vackert du gjort.Riktig julstämmning.

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Väldigt fint du har det i köket :)

Massa kramar!

Myricas Farmor sa...

Såå fina halmstjärnor du har, sådan skulle jag vilja ha.
Det är mycket fint i ditt kök.
Ha det bra

Pixi sa...

Oj Vad juligt o fint,sj har jag bara satt upp stakarna o så adventljus på borden ,men inga juldukar o annat pynt,inte ens julstjärnor,få r göra det ,men har inte haft julkänsla ännu men jag får väl skärpa till mej !!diggar dina halmstjärnor med!!Kram =)

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Åh vad du grejar och har dig. Jag måste ju komma till er innan julen är över och njuta av ert julehem.
Här hemma är det ju lite knapert med julpynt som du nog förstått om du läst vår blogg. :)
Men en gran ska det bli med granpynt som vi måste köpa... Det är så härligt att för första gången i sitt vuxna liv ha plats för gran.

Vad fint du skrivit om min utlottning. Tack! Fler borde verkligen få up ögonen för ljudböcker.

KRAM!

Anette sa...

TACK, min vän nu fick jag massor av julstämning. Så fint du har det hemma hos dig

kramar @nette

Uttan sa...

Klart man står ut med lite mera pyssel idéer det är bara kul.
Så Julfint Du gjort.
Trevlig Helg!
Kram!

Sunna sa...

Det är så snyggt med alla andra färger som pynt men till jul är det röda bäst i alla fall, jättefint du har gjort