söndag 27 december 2009

Kaninen Miramis

Den här lilla kaninen gav jag till en av brorsdöttrarna i julklapp. Hon är virkad efter DET HÄR fina mönstret som sjärnfalls har knåpat ihop. Jag har som vanligt gjort några pyttesmå ändringar, bland annat virkade jag huvudet och kroppen i ett stycke eftersom jag absolut hatar att montera ihop mina projekt. Min lilla kanin fick också en superenkel klänning och pärlögon istället för broderade. Jag vek också öronen dubbla upptill innan jag sydde fast dom.

Hoppas ni har det fint. Jag har ännu en riktig slappardag med mycket virkning och bokläsning (via mp3 spelaren) Min docka har fått komma fram igen, nu har hon fått hår men det är fortfarande lite grejer kvar. Jag är på ett riktigt "göra färdigt humör", vi får se hur länge det håller i sig, hihi! Imorn är det dags att börja plugga igen, sista uppgiften ska vara klar om en vecka och jag har knappt börjat.

KRAM!

8 kommentarer:

Caroline sa...

Awww vad söt hon är!! =)

Pernilla sa...

Hva produktiv du er, kaninen var kjempesøt. Selv sliter jeg med å bli ferdig med ting men kanskje man sku begynne et nytt strikkeliv neste år. Hi hi.

Pernilla

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Fin hon blev :)

VirkStina sa...

Hej och god fortsättning!Hoppas ni har mysiga julhelger!Jag träffas gärna efter nyår, då är vi hemma igen!
Stor kram!

Anonym sa...

Mycket söt! Gillar detaljen med öronen!

Nettan sa...

Du gör så mycket fina saker! Följer din blogg med spänning! Gott nytt år :)

Myggan sa...

Men hur hinner du med allt? Får den stackars mannen sköta allt hemma? =)
Du gör så söta små grejor. Min 16-åring blev helt betagen i den lilla gröna rymdvarelsen.
/Anna

Alla kan sy sa...

Vilken fin kaninflicka du virkat! Min blev en pirat.