torsdag 24 december 2009

God Jul alla vänner i bloggvärlden!

Några läsare har bett att få se hela min krubba och den visar jag naturligtvis upp med glädje. Det känns särskilt kul att visa upp den idag när den är komplett för första gången. Av min fina sambo fick jag nämligen de tre vise männen i julklapp, de har saknats förrut.

Jag älskar verkligen känslan i de här figurerna dom är så utrycksfullla



Djuren är ju bara såååå söta tycker jag

Den ståtliga kamelen är nästan min favorit, hihi!

Josef och Marias kärleksfulla uttryck gör mig varm i hjärtat


Vi firade ju jul igår så idag blir det bara jag, smbon och en god vän. Det blir lungt och skönt utan stress. Det känns väldigt konstigt att fira jul så här men ändå rätt skönt. Igår fick jag så fina presenter av min bror med familj och min lillasyster. Av bror,svägerska och fina brorsdottern fick jag pärlor och verktyg så att jag kan göra smycken (eller dekorationer till scrapbookingen) och av syster och underbara systersonen fick vi en hel kartong med en massa fin ekologisk, rättvisemärkt mat precis som vi hade önskat oss. 

Hoppas ni får en underbar dag. Shalom till er alla! (det betyder frid, fred och nästan alla fina sköna ord som finns, världens bästa ord helt enkelt:-) ) KRAM!

11 kommentarer:

Assi sa...

God Jul önskar jag dig!
Assi

Handarbete/Pyssel sa...

Åh! Vilket fint inlägg!
Jättefina figurer i din krubba!
Skönt med en lugn jul!
Jag brukar stå och se på hur folk håller på att stressa livet ur sig för att fira jul...
...själv tar jag allt med godan ro och gör det jag känner för. I år har det varit att vara ute och åka pulka med mina småbröder (20 och 24 år gamla) och mor. Före åt vi middag och efter blev det eftermiddagsfika. Sen har jag njutit ensam hemma med en varm lång dusch, vila och nu ska jag nog handarbeta en stund.
Skönt och lungt!

Önskar dig en god fortsättning på julen!
Kram!

svartanova sa...

Åh, vilken underbar krubba! Kamelen var nästan rörande fin!

Ha en riktigt god fortsättning på julen!

Pixi sa...

Underbar krubba,vilket jobb att snida alla dessa figurer..mycket fint,önskar dej detsamma denna fina juldag!kram=)

Anonym sa...

Hoppas du har en fin julhelg! Och så kul att få se hela krubban, den är verkligen jättefin. Var har du/ni köpt den?

od Andulky sa...

Vilken jättefin krubba!
Vågade inte ta fram min i år (den är gjord i keramik och sonen är lite het på att ha sönder saker)..
God fortsättning!
/Anna

Krisses hantverk sa...

En av dom finaste julkrubborna jag sett! Du har så fint, vilsamt sken på den också.God fortsättning på julhelgen!

LILLA BLÅ sa...

Vad fin krubba, eller skrubba , som min 4 åring säger hihi
Har saknat dig också....kan ju inte sluta blogga förstår jag ju nu. Gillar ju att prata av mig lite hos er alla...

kramar @nette

Margie’s daughter Leiny sa...

Merry Christmas, I hope you get your hearts desires. Hugs, Margie.

tomtan sa...

God fortsättning! Det var verkligen en fin krubba...

Marika på Odlingspyssel sa...

Din krubba är verkligen underbart fin. Jag är mycket för att blanda olika figurer och tycker kamelen är underbar, vet du vad märket/konstnären heter?