söndag 26 juli 2009

Scrapperier

Oh vad det är kul att scrappa. Det lustigaste är att det inte ser komplicerat ut men jag tycker i alla fall att det är riktigt svårt att få det bra. Det tar många timmmar att bli färdig med en LO (Lay out), det ser det inte ut att göra.... hm? Jag har ofta väldiga bekymmer innan jag kommer igång. Nu försöker jag att släppa pressen och bara scrappa, men det är svårt. Jag hade ju tänkt att göra ett album om mig, men nu tänker jag att jag bara gör det jag blir inspirerad till och sorterar sen i olika album. Det har ändå blivit flest bidrag till albumet om mig själv. Idag tänkte jag visa två:

Den här Lon handlar om sommaren och vad den betyder för mig. Jag har faktiskt skickat in den som bidrag i min första utmaning också hos Svensk scrapbooking.

Jag älskar det rosa pappret som har Idas sommarvisa tryckt på sig. Myran är ingen dekoration, den ville bara vara där :-)

Som journaling skrev jag en massa ord som jag förknippar och älskar med sommaren.

Den här handlar om att jag älskar att baka (men hatar disken som blir) Jag är inte helt nöjd med den här så vi får se om jag kan leva med den eller om jag bättrar på den på nåt sätt... Det lutar nog åt det senare, jag hatar att inte vara nöjd.

Jag har gjort några sidor till men de sparar jag på till en annan dag :-) Hoppas ni har det fint, kram/V


4 kommentarer:

Saannis - Snart Fru med bebis i magen sa...

Jag brukar göra digital scrappbooking. Det är också lite roligt men inte alls samma sak som att scrappa i verkligheten. Kram

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Jag tycker båda var superfina! :D

Sunna sa...

Bilden på dig när du bakar är kanonbra, absolut inget att byta ut

Sagofe sa...

Lika fint som allt annat du gör. Den första blev min favorit av dessa.

Kram