söndag 31 maj 2009

Jordgubbsland

Idag har jag grävt ett litet jordgubbsland. Våra plantor stod alldeles för skuggigt men nu blir det nog bättre bär tror jag dessutom passar de så bra bredvid rabarbern. Jag trodde ju att den här uteplatsen skulle vara jätteskuggig när vi flyttade hit (och var ganska bekymrad över detta) men det visade sig att vi har mer sol här än på andra stället :-) Idag har jag varit ute hela dagen, det är så härligt i solen. Framstycke nummer ett till koftan är nu klar men jag fick sticka om den översta delen tre gånger för att jag räknade fel (så himla klantigt).  Imorgon ska det visst också bli sol, jag vet inte hur jag ska bli klar med min artikel till skolan i det här vädret...

Hoppas ni också har haft det härligt, kram/Veronica

3 kommentarer:

Carolina sa...

Kram tebax

lolla sa...

morning
härlig dag du verkar haft det...
Gott gott i sommar att plocka egna jordgubbar det ska jag åxå göra har ett litet land hemma
kramar lolla

Pixi sa...

Vad härligt det ser ut ,jag ska oxå ha ett jordgubbsland,ska faktiskt iväg idag o införskaffa lite pklantor för där jag ska ha dem ,hade jag sått lite annat som inte vill omma upp så då får jag pröva med detta ,då ser man iaf vilket som e vilket ,haha! kram på dej!