torsdag 18 december 2008

Tomteuppdatering


Jag har varit hemma med förkylning i två dagar. Igår sydde jag ganska mycket på tomten men idag har jag inte riktigt orkat.  Eftersom jag hade klippt ut allting i tisdagskväll så trodde jag att det skulle gå fort att sy ihop det hela. Tji fick jag. Allt tyg började  repa sig så fort jag rörde vid det så jag var först tvungen att sick-sacka alla kanter. När jag var klar med det så hann jag bara så vantar, skor och luva. Sedan kom nästa bekymmer, att vända på delarna och stoppa dom. Det var inte alls så enkelt som jag trodde att det skulle vara... suck! Jag är verkligen inte bra på det här.

Jag hoppas på att resten ska flyta på lite bättre, det är ändå rätt kul att sy och jag borde väl lära mig av mina misstag...

Idag har jag mest slappat men några varv på ett par nya tofflor till Isak har jag i alla fall fått ihop. Vi får se om denna storlek kommer att passa...

Ha det fint!

Kram/V

1 kommentarer:

Marie sa...

Hoppas att det är bättre med förkylningen.

Förstår att det är pilligt med tomten, men du har ju kommit en bit på vägen och det du har gjort ser fint ut.

Jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas att snart få se en färdigtsydd tomte :)

Idag blir det ingen virkning här. Ska städa och klä granen.

Hoppas att du har en skön helg.

Kram M