lördag 1 november 2008

Nu har jag shoppat igen

Idag var jag i Norrköping och passade på att besöka den fin-fina garnaffären "sy och sticka". Jag gillar verkligen den affären. De har mycket garn och massvis med bra tillbehör som hänger ute i affären. Annars brukar tillbehören oftast hänga bakom kassan vilket gör att jag alltid glömmer bort vad det är jag ska ha.

Jag köpte:

Grönt mohairgarn som ska bli en sjal med lövmönster om jag nu klarar av något sådant... ska bli spännande att prova i alla fall. 

Svart ullgarn som ska bli en tröja till mig själv. Jag har aldrig stickat en vuxentröja förrut så det ska också bli spännande. Tyvärr hade de inte 10 nystan som jag behövde men jag köpte fyra först så får jag köpa fler sen

Ullnålar, varvräknare och markörer. Varvräknarna ser exakt likadana ut som min mammas från 80-talet. Åh, jag älskar tillbehör, ville köpa mer men jag fick hejda mig lite

0 kommentarer: