onsdag 8 oktober 2008

Nålfiltad kärleksängel

Nu är har jag nålfiltat en kärleksängel med virkad kjol och marmelucker. Det är kul att blanda tekninker tycker jag. jag är inte helt nöjd med ansiktet men det är svårt att göra om hur många gånger som helst eftersom ullen under gärna tränger upp då. Ögon är svårast tycker jag.
 
Igår var virkstina hemma hos mig och åt lunch och pysslade. Det var jättemysigt tycker jag. Pyssel blir ju dubbelt så kul om man är två.
         
 
                  




              

3 kommentarer:

Mikaela Stigsdotter-Larsson sa...

Eh, jag fattar inte hur man gör när man länkar sådär nån annan blogger till sin sida. Hur gör man?

VirkStina sa...

Tack för igår! Vad söt ängeln blev!

Marie sa...

Hej Veronica!

Vilken trevlig blogg du har och vad kreativ och duktig du är! :)

Fin ängel du har gjort! :) Jag har också nålfiltat en hel del innan och tyckte att det var kul. Men just nu virkar jag bara.

Hoppas att du blir nöjd med virknålarna. Jag testade att virka lite mer med mina idag. Första gången tyckte jag att det kändes jättekonstigt att virka med dem, men idag tyckte jag faktiskt att det kändes väldigt bra, så det gäller nog bara att vänja sig lite.

Inom en snar framtid så ska jag lägga ut mönster på ett virkat hjärta. Ska bara skriva ner ett begripligt mönster först :)

Hoppas att du har en pysslig och bra vecka! :)