onsdag 15 oktober 2008

kreativ?

Kan man verkligen räkna sig själv som kreativ om man bara repar upp hela tiden? Jag stickade nästan hela bakstycket till Isaks tröja idag men kom för ca en timma på att det inte blev riktigt snyggt eftersom jag hade stickat mönsterstickningsdelarna (pippi ränderna) lite för hårt så det liksom blev bubbligt över och under.... det var bara att repa upp. Suck och stön! Ibland känns det som att jag tar fyra steg framåt och tre bakåt hela tiden. Ja, ja nu ska jag inte bara gnälla det är ju faktiskt roligt att sticka och eco-ullen är fantastisk. Dessutom ligger det fyra hjärtan i kö som väntar på att sys ihop så lite produktiv har jag varit de senaste dagarna i alla fall. 

Marie från fröken Elsas virkblogg var så fantastiskt snäll att jag fick provvirka hennes hjärtmönster så jag har virkat hjärtan i några dar nu. Det är ett väldigt roligt och fint mönster. Marie, du är väldigt duktig! Bildebevis på mina hjärtan kommer så fort jag har sytt ihop allihop. Och om ni inte har varit inne på Fröken Elsas virkblogg så gå in genast, genom att klicka HÄR. Jag lovar att du kommer att bli inspirerad:-)
Godnatt!

2 kommentarer:

Marie sa...

Frustrerande när man får riva upp hela tiden, men det blir säkert jättefint när det blir klart! :)
Fina garner du har köpt!

Tack för de snälla orden. Men jag tycker att du var fantastiskt snäll som tog dig tid (och hade tålamod) att testa mitt hjärtmönster! :)

Nu är det dags att sova här. Skoldag imorgon.

Godnatt tillbaka! :)

Anonym sa...

Hej hej Veronica :D vilken fin blogg du har!
Kram Marica