söndag 14 september 2008

Virkad basker och fiskar på badrumsfönstret

Eftersom jag får lite ont i handen av att nålfilta så flitigt har jag tagit en paus och börjat virka lite istället. Jag kan egentligen inte virka. Jag kan varken följa mönster eller läsa beskrivningar. Jag lyckades i alla fall fuska ihop en basker liknande mössa i grönt ullgarn. Det är så kul att virka eftersom det går så fort i jämförelse med stickning. Så här blev baskern: 



I pandurolådan som jag köpte fanns det fönsterfärger. Ni vet sånadär som man spritsar ut på plast som sedan kan tas bort när de tokat och sättas på glasrutor och annat. Jag har nu lekt lite med dessa. Det blev tre fiskar till badrumsfönstret. Tyvärr fick jag bara fyra färger och ingen konturfärg så det begränsade ju fantasin lite. Så här blev i alla fall fiskarna:

                       

På tal om Pandurolådan, jag fick ju även en massa fina papper. är det någon som har nåt bra tips på vad man kan göra för fint av dem?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Fin blogg du har... Mössen blev ju jätte fin du klär i den... papprena scrapboka lite... vet inte hur det stavas... använd somen fin bakgrund till ett kollage... ja jag vet inte... Mår du dåligt? eller är du bara vanligt höst förkykd? Kram