onsdag 24 september 2008

Inspiration från andra bloggar

Har surfat runt lite på en massa andra roliga bloggar. Jag blev inspirerad och gjorde min egen tolkning av dessa skapelser. Det blev tre saker. En flugsvampkorg och två små ekollon-bebisar. Flugsvampkorgen har virkad underdel i ullgarn och nålfiltad hatt. Tanken är att jag ska lägga mina växelpengar i den eftersom min plånboks myntfack är trasigt. När jag kommer hem från affären vet jag därför aldrig var jag ska lägga småpengarna... nu ska jag lägga dem i svampen! Eventuellt ska jag även stärka korgen någon dag, den är lite sladdrig som det är nu.

                              

                     

         

Ekollon-bebisarna har virkad kropp och luva i ullgarn och huvuden av ekollon. Jag hade sett en bild av liknande figurer fast med andra huvuden så när jag var i skogen i måndags kom jag på att man borde kunna använda ekollon istället. Det är kul att använda sig av naturmaterial tycker jag. Det kommer nog att bli fler såna här figurer. Dessa två har redan blivit bortadopterade.

                   

                  

0 kommentarer: