måndag 20 juli 2009

Det hemliga projektet och extreme pysselrum makeover


Det hemliga projektet var ett par handledsvärmare/halvvantar till en vän som fyllt år. De är stickade i mysigt alpacka ull. Mönstret är från ravelry från början men jag har fått ett översatt något modifierat mönter av Sunna. Det var jättekul att sticka. Egentligen skulle jag ha velat gett nåt större men jag måste anpassa projekten efter vad mina armar klarar.

Idag är det extreme pysselrum makeover här hemma. Jag behöver mer plats och mer förvaring. Eftersom jag har spenderat alla mina pengar på pyssel finns det inte rum för nya möbler i budgeten så jag försöker använda mig av det jag har istället. Det blir inte supersnyggt eftersom inga möbler passar ihop men jag satsar på funktionalitet istället :-) Förut hade vi vår crosstrainer i pysselrummet men nu är den utflyttad så lite mer plats blev det. Fåglarna har också fått flytta till ett annat hörn eftersom jag blir galen på att få frön i min ull hela tiden...Uppdateringar om rummet kommer.  

Hoppas ni får en härlig dag. Kram/Veronica

7 kommentarer:

VvW Design sa...

Vilken fin present du har gjort, Veronica! Du är verkligen jätteduktig!
Hoppas det går bra med rummets makeover..... ta det lagom lugnt. Tänk på armarna.
Kram, Ann

ÄNGLASTINA sa...

Känner igen det där med förvarings-problem.Hoppas du kommer på något bra system.Vad har du för fåglar?

Kram Stina

frisky frog sa...

Vilka fina muddar!

Udda möbler blir mer enhetliga om man målar dem i samma färg. Jag brukar kolla efter färgburkar som har blivit felblandade. Ofta halva priset!
/Ha en skön dag!

ida sa...

skulle vara kul att få se makeovern av pysselrummet i bilder :) kanonfina värmare! kram

Anonym sa...

Gillar din blogg !! MVH Maria

miaring sa...

Frön i ullen! Tänk om det börjar växa lite hampa i din ull, hahaha

svartanova sa...

Vilken härlig färg!
Och vad spännande med makeover... :)